Humanitarian

Skvat nacionalnih paviljona na otvaranju 48.Bijenala u Veneciji, Giardinni, 1999. © Igor Antic 1999.

Igor Antic se pojavio na 48. Venecijanskom bienalu kao "umetnik-izbeglica", trazeci "azil" u nacionalnim paviljonima koji imaju zvanicni status kulturnih ambasada zemalja ucesnica. Bio je opremljen desetinom plasticnih kesa sa crveno otstampanom recju "Humanitarian", u kojima su se nalazile njegove licne stvari.

U isto vreme odvijalo se i NATO bombardovanje Srbije, dok su mediji pokazivali kolone izbeglica. Govorilo se o humanitarnoj pomoci, o humanitarnim priredbama i o "humanitarnom ratu".

Boraveci i hraneci se na licu mesta, Igor Antic se postavio u situaciju "objekta" konfrontiranog sa delima izlozenim na bijenalu. Kroz tu akciju, postavio je sledeca pitanja: Do koje mere politicki diskurs zahvata svet umetnosti? Da li umetnicka dela reflektuju kontekst u kom su izlozena? U obilju kvazi- demokratskih diskursa, teritorija slobode se ogranicava. Gde, u tim okolnostima, umetnik moze naci zaklon ?

Bibliografija, stampa, linkovi:

  • Syndicate: Humanitarian- by Igor Antic, Dosije za stampu, avgust 1999, www.v2.nl/mail/v2east/1999/jun
  • Claire Staebler: Habiter la biennale, Sans- Gène, http://www.sans- gene.com/juillet99/objet.htm
  • Nina Slijepcevic: Art in Yugoslavia, Metro issue # 2, Toronto, Canada, hiver 2000/2001 http://www.window.to/metro (videti: Chronicles in the first person).